TechPeople spår nye højder i 2016

Med manér tog TechPeople afsked med 2015 og allerede et par måneder inde i det nye år spår konsulenthuset at 2016 bliver året hvor satsningen indenfor IT & forretningssystemer for alvor cementerer TechPeople’s position som leverandør af de skarpeste konsulenter til embeddede løsninger og IT & forretningssystemer.

Det var et år, hvor vi lærte hvor svært det er at komme ind som ny spiller på et modent marked med veletablerede spiller. Vi har besøgt rigtig mange IT virksomheder, som har taget godt imod os og langsomt har vi bygget et tillidsforhold op, som vi forventer vil bidrage positivt til vores forretning i 2016, fortæller CEO Kim Fahrenholtz fra TechPeople.

Turbo_01

Satsning indenfor IT- og forretningsydelser har givet TechPeople et uventet boost på den hidtidige hjemmebane, da de embeddede kunder netop øger indsatsen indenfor Cloud, Internet og App udvikling. Gennem 2015 har konsulenthuset fået etableret et langt større og bredere netværk indenfor disse ressourcer, som nu kommer de etablerede kunder til gode.

Det er både spændende og udviklende, når vi oplever hvordan de to verdener embeddede løsninger og IT & forretningsydelser bygger bro og tilvejebringe synergi mellem de mange forskellige teknologiske kompetencer, siger Kim Fahrenholtz.

Ifølge Kim Fahrenholtz er det en god skik at stoppe kortvarigt op ved årets begyndelse og reflektere over det foregående års resultater. Spørgsmål som ”Gjorde vi det godt?” og ”Hvad kan vi forbedre?”, er helt naturlige spørgsmål.

TechPeople fik et rigtig godt år 2015, hvor forretningen voksede med 20% til en omsætning på 35 millioner hvor af 50% er i healthcare og tæller kunder som BK Medical, GN ReSound og andre af de helt store spillere på området.

Ny hjemmeside forbedrede kommunikation til kunder og freelancenetværk
I starten af 2015 lancerede TechPeople ny hjemmeside med kunderne som omdrejningspunkt, som velvilligt stillede op som referencer og i cases. Konsulenthuset var vokset ud af den tidligere hjemmeside fra en een-mandsvirksomhed i 2010 til en velkonsolideret virksomhed med mange fastansatte udviklingsingeniører og tilknyttede freelance konsulenter.

Sidste nye skud er et nyhedsbrev. Her deler vi ud af vores viden og erfaring indenfor aktuelle områder, informerer om nye interne tiltag og trends i markedet, fortæller Kim Fahrenholtz.

Kundetilfredshed er et nøgleparameter hos TechPeople
Det lykkedes TechPeople at udbrede forretningen hos nye kunder såvel som de etablerede kunder. ”Kundernes brug af vores ydelser skalerer naturligt op og ned efter behov, så når kunderne igen beder om vores hjælp, så er vi taknemmelige. Vi kan med lidt stolthed sige, at vi ikke har mistet nogen kunder. Tværtimod har vi udbygget vores base med endnu flere tilfredse kunder”, fortæller Kim Fahrenholtz.

På konsulentsiden har TechPeople formået at beskæftige og øge kernen af konsulenter. En udvikling der fortsætter i 2016, hvor TechPeople lagde ud med at få en ny konsulent ind kun 7 timer efter konsulenten havde offentliggjort, at han var ledig for nye udfordringer. Inden for et par dage var han godt i gang med opgaver hos en kunde.

TechPeople ønsker at vokse med deres kunder med en klar strategi om at ansætte de dygtigste udviklingsingeniører og IT konsulenter til at dække samtlige kernekompetencer indenfor embeddede løsninger og IT & forretningssystemer.

Målet er at være klar til at rykke hurtigt ud, når der er brug for vores spydspidser, siger Kim Fahrenholtz.