Rigtigt mange danske virksomheder erstatter i disse år deres traditionelle omstillingsanlæg med virtuelle løsninger, som tilbyder større fleksibilitet og funktionalitet. Den seneste trend er, at operatørerne udvikler mobil-app’s, som kan give værdifuldt overblik og styring. Flexfone, som er en af de førende leverandører af disse løsninger, oplever at over 36 % af deres brugere dagligt åbner deres smartphone-app som indgang til de mange funktioner.
”I gamle dage” foregik omstilling i blinde. Receptionisten stillede videre til medarbejdere, som var optaget på telefonen, sad i møde eller var væk fra deres telefon. Med Flexfone app’en kan man se dine kollegaers status – er de ledige eller optaget eksempelvis af en samtale eller møde. Man kan også se status på telefonkø, hvor lang er køen, og hvem venter i den. På den måde bliver håndtering af kald mere dynamisk og målrettet, og medarbejdere kan melde sig ind og ud af arbejdet med at tage telefoner og yde kundeservice.
De fleste holder ind til flere fysiske møder hver dag, men hvor mange bruger mødefunktion på telefonen? Telefonmøder, hvor relevante personer er inviteret, kan ofte løse problemstillinger hurtigt og effektivt. Med Flexfones app er det nemt at koble flere til telefonsamtalen – og man kan fx se status på kollegaer, inden man vælger at lukke dem ind i samtalen.
Blandt Flexfones app nye muligheder er tilpasning af ”vis nummer” funktion, så man kan ringe ud fra arbejdsnummeret i arbejdstiden, og vise privatnummer resten af tiden. Det løser den ganske praktiske udfordring med, at man kun ønsker én telefon til arbejde og fritid. Samtidigt kan man via app’en se, om indgående kald ringer til firma- eller privatnummeret.
Man kan også visuelt se indtalte beskeder, hvor de er fra, hvilket nummer de har ringet på og vælge at aflytte dem via app’en frem aflytte dem selektivt fremfor én for én via den traditionelle telefonsvarerfunktion, som de fleste mobilselskaber tilbyder.
Flexfone er startet i 2011, men stifterne har lang erfaring med televirksomhed fra blandt andet UnoTel, som de stiftede i 2004 og i 2009 solgte til TDC. Forretningsidéen er at levere førende innovative løsninger til erhvervskunder via forhandlere. Ejerkredsen bag Flexfone er også engageret i Zitcom, Wannafind og Curanet, hvilket giver en stort indsigt i det danske IT-landskab og forhandlermarked.