Hvis vi skal pege på én vigtig nyhed fra åbningsdagen af Embedded World, så må det være Mousers samarbejde med Renesas. Og det er interessant i den forbindelse, at Mouser erkender behovet for at trække på Renesas’ viden i forhold til kundernes design-in spørgsmål.
Det lyder muligvis indlysende, men det er ikke desto mindre en sandhed, at de distributionsvirksomheder, der har de største vækstrater, også er dem, som har satset på en stærk FAE-support og ikke mindst designværktøjer. Årsagen er sandsynligvis, at kompleksiteten af en række merkantile produkter stiger – selv om produkterne bliver mindre. Og selv SME-virksomheder (små og mindre elektronikproducenter) har brug for at implementere radioer, stacks, antenner, konvertere og lignende ”svære” moduler rundt om kerneapplikationen. Det har de sjældent tid eller ressourcer til at udvikle selv, så derfor er distributørens viden og det rigtige udviklingsværktøj et must for designeren.
– Vi får 829 nye kunder dagligt i gennemsnit. Og med godt 770.000 produktnumre på lageret i Texas, gør vi jo nok ét eller andet rigtigt. Væksten er temmelig udtalt, men vi regner med at det primært er vores videncentre, der tiltrækker væksten. Dertil kommer jo på også, at vi får flere nye spændende agenturer på programmet, siger Mark Burr-Lonnon, direktør hos Mouser.
– Hvordan kan en virksomhed som Mouser tilføre så meget viden til så mange linier? Det var ét af de spørgsmål, vi stillede, da vi overvejede at gøre Mouser til distributør af vores produkter. Svaret var nok, at de ville være en hjælp, om vi hos Renesas stillede vores designviden – specielt om de embeddede controllere til rådighed. Vi er dog meget begejstrede for Mousers vilje til at komme tidligt ind i designfasen, og det har i høj grad underbygget vores ideer bag Renesas embeddede produkter og den Synergy-platform, som Renesas fremstiller. Synergy-hardwaren omfatter som udgangspunkt S1-, S3-, S5 og S7-komponenterne i programmet, tilføjer Andy Harding, marketingdirektør hos Renesas.