Life science-industrien er vokset med 135 procent over en ti-årig periode. Det giver efterspørgsel på laboratorier og kontorer og stiller nye krav til DTU Science Park. Krav som Forskerparken tager imod med åbne arme og omfavner ved at investere massivt i state-of-the-art laboratorier og samtidig lancere en helt ny identitet.
– Vi ser væksten i life science og deep tech gå opad, og vi oplever stor efterspørgsel på laboratorier. I løbet af de kommende år vil vi tilbyde mindst 10.000 nyindrettede og nybyggede kvadratmeter laborationer til vores lejere. Samtidig får vi en ny identitet, som favner bredere, og som vores mere end 315 virksomheder kan se sig selv i, siger Steen Donner, CEO i DTU Science Park.
Et kig ind i fremtiden
Den massive investering i laboratorier er blot et af tiltagene i DTU Science Park. Forskerparken skærper endnu en gang deres fokus på det unikke community, som virksomhederne er en del af samt målet om at blive en mere bæredygtig forskerpark. Alt dette favner den nye identitet. Den er mere end blot en ændring af udseende; den er et udtryk for visionen for fremtiden.
– Med lanceringen af vores nye identitet samler vi alle vores initiativer i DTU Science Park under et enkelt brand. Vi skal imødekomme samfundets og vores virksomheders unikke behov, og ved at samle alle vores initiativer i DTU Science Park kommer vi til at stå stærkere og kan tilbyde bedre rammer fremover, fortsætter Steen Donner.
Introduktion til den nye identitet
Mest bemærkelsesværdigt er skiftet i farvevalg. DTU Science Park bliver fremover grøn, og det nye logo indkapsler essensen af Forskerparken: en tæt tilknytning til DTU og det førende community for deep tech-virksomheder. Elementet i logoet består af visuelle byggeklodser, der repræsenterer et modulært rum, hvor virksomheder kan vokse og udvide, og disse isometriske blokke symboliserer fleksibilitet. Det er DTU Science Parks kerneværdier.
Se mere her: http://www.dtusciencepark.dk