Intelligente netværk og trends som IoT, virtual reality, smart home og digital transformation ændrer kundekravene med stor hast. Samtidigt udvikler de ikke-tekniske sektorer i stigende grad produkter til elektronikindustrien. Produktlevetiderne bliver kortere, mens produktdiversiteten, der er nødvendig for ingeniører og serviceteknikere i industriens fremtidige sektorer, stiger eksponentielt – og snart gennembryder million-styktal barrieren. Samtidigt bliver besparelser i både tid og penge i forbindelse med procurement stadigt vigtigere for virksomheder af alle størrelser. En ny og lettere procurement-metodik er derfor påkrævet. Det kræver typisk one-stop shops – med andre ord leverancer fra kun én kanal.
Behovet er for såvel kunder som nye applikationer, at der skal være adgang til et uendeligt antal produkter parret med den højeste kvalitet af leverancerne (som ISO9001-Konformitet).
Både distributører og producenter står over for nye udfordringer, som er svære at imødekomme. Der kræves store investeringer for at tilfredsstille de nye og udvidede kundebaser og for at holde en nødvendig, men potentielt uendelig produktportefølje opdateret og vedligeholdt i real-time.
Marketplace-teknologien er baseret på den B2B-platform, som blev lanceret i februar i Tyskland, Østrig og Holland.
Conrads egen ”ElasticSearch” muliggør full-text søgning i real-time. Dertil kommer, at kunder kan bruge vores innovative stemmestyrede søgning på Conrads webshops i Tyskland, Østrig og Holland med alle slags Android-produkter og med brug af Google Chrome.
Lanceringen af Conrad Marketplaces beta-version i Tyskland bliver fulgt op i Østrig og Holland i 2017. Den fuldstændige roll-out i alle lande, hvor Conrad opererer, er planlagt til slutningen af 2018. Målet er at give kunder adgang til mere end 10 millioner produkter i løbet af de kommende to år. Conrads partnere, som tilbyder deres produkter via Conrads Marketplace, bliver udvalgt efter stringente kvalitetskriterier for at maksimere kvaliteten af den samlede supply chain.