Efter ti år som symbolet på dansk ungdomskultur og entreprenørånd tager Soundboks nu næste skridt på deres mission. Den 14. august lancerer Soundboks det nye produkt ”Lightboks” og forsøger endnu engang et skabe en kategori, der ikke fandtes før.
Siden sin spæde start for 10 år siden i en teltlejr på Roskilde Festival har Soundboks redefineret, hvordan unge samles og fejrer. Nu, et årti senere, markerer det danske selskab en ny milepæl: Lanceringen af Lightboks, deres første produkt uden for lyd.
– For 10 år siden var der ingen der forventede, at der var lyd på Soundboks-niveau, når man tog til en privat-fest, men det gør man nu. Vi tror på, at det bliver det samme med lys; om end ingen forventer det nu, så vil det om 10 år være en fast del af alle private fester siger Jesper Theil Thomsen, stifter og CEO for Soundboks.
Ligesom Soundboks skabte “festhøjttaleren” som begreb og markedssegment, går Lightboks ind i et marked, der endnu ikke findes i forbrugerkategorien – og bygger bro mellem lyd, lys og livsstil.
For os handler det ikke om gadgets, men om mennesker. Om at skabe øjeblikke og stemninger, der ellers ville gå tabt. Vores mål har altid været det samme: at give folk værktøjerne til at skabe minder for livet, uanset hvor de er, siger Christoffer Nyvold, medstifter af Soundboks.
Lightboksen har de samme kvaliteter som Soundboksen – den er holdbar, batteri-drevet, transportabel – og kan sættes op på kun fem sekunder. Lightboksen udnytter Soundboks egenudviklede Tracksync-teknologi, som løbende ”lytter” til musikken og tilpasser lysshowet til den.
Lightboks ville kunne på http://www.soundboks.com og hos udvalgte forhandlere som Elgiganten og HiFi-Klubben.