Et nyt partnerskab mellem de to danske virksomheder, SmartRPA og SupWiz, betyder, at man kan udvikle software robotter, som kan forstå og arbejde med komplekse ustrukturerede data. Det giver revolutionerende nye muligheder inden for automatisering af kundedrevne processer, som vil løfte kundeservice- og supportoplevelser til et helt nyt niveau.
AI og robotter er overalt i dag og ændrer, hvordan vi tænker på oplevelsen af kundeservice ved at automatisere rutinemæssige opgaver. Denne automatisering fører til stærkt forbedret kvalitet i kundekommunikation og kundetilfredshed. Gartner forudsiger, at kunderne i 2020 vil klare 85% af deres forhold til virksomheden uden at interagere med et menneske, men der ligger en stor hindring i vejen for at nå dette mål: Hvordan håndterer robotter ustrukturerede data, såsom stemme, chat og e-mail?
Det løser partnerskabet mellem de to danske virksomheder SmartRPA og SupWiz, eksperter inden for henholdsvis for RPA (Robotic Process Automation) og AI.
Udover intelligent håndtering af ustrukturerede data vil robotterne bruge AI til at tilpasse sig mere avancerede opgaver som f.eks. at detektere uregelmæssigheder og tilføre personalisering. Resultatet vil både øge antallet af opgaver, som nutidens robotter kan klare og give virksomhederne en stor konkurrencefordel ved at forbedre deres kundetilfredshed.
– Vi mener, at dette partnerskab passer perfekt ind i vores mission med at skabe den perfekte kundeservice og support. Sammen med SmartRPA vil vi være i stand til at skabe den næste generation af robotter, som automatisk kan håndtere højt udfordrende opgaver og dermed drastisk forbedre kundeoplevelsen hos virksomhederne,” siger Søren Dahlgaard, Chief AI Officer og medstifter af SupWiz.
Stefan Andreasen, medstifter af SmartRPA, bakker ham op: – “Software robotter i sig selv er gode til automatisering af processer, hvor data er struktureret og forretningsregler er veldefinerede. Virkeligheden er dog, at især indenfor kundeinteraktion er data ikke altid struktureret nok til regelbaseret automatisering. AI-teknologien fra SupWiz gør kundekommunikation direkte tilgængelig til at kunne yde en usædvanlig god og fuldt automatiseret kundeoplevelse.”
For at fejre partnerskabet holder SmartRPA og SupWiz en fælles kick-off konference om mulighederne med RPA og AI den 7. marts 2018, hvor deltagerne bl.a. vil opleve det ypperste inden for automatisering og blive præsenteret for fremtidens muligheder. Konferencen afholdes i samarbejde med ComputerWorld.
Kom med på konferencen om mulighederne med RPA og AI den 7. marts 2018 https://computerworldevents.dk/647/rpa_seminar_marts_18