Luftfartindustriens krav om de nyeste, mest effektive fly med den laveste udledning drives af det overordnede mål om bæredygtighed og dekarbonisering. For at tilgodese disse mål overgår udviklere af flys drivsystemer til elektriske aktuationskraft løsninger, efterhånden som trenden mod “More Electric Aircraft” (MEA) vokser. For at give luftfartindustrien en omfattende elektrisk aktuationskraft løsning, annoncerer Microchip Technology en ny integreret aktuatorløsning,der kombinerer en gatedriver med Microchips omfattende Hybrid Power Drive (HPD) moduler i siliciumkarbid eller silicium teknologi i effektområdet fra 5- til 20 kVA.
Den nye integrerede aktuatorløsning har det samme footprint uanset udgangseffekten. Gate-driverne er designet til at blive integreret med Microchips HPD moduler for at skabe en alt-i-en motordriver-løsning til elektrificering af systemer såsom flyvekontrol, bremse- og landingsstel. Microchips power-løsninger er designet til at kunne skaleres i forhold til slutapplikationens krav fra mindre aktuatorsystemer i droner til højeffekt aktuatorsystemer i Electric Vertical Take-Off and Landing (eVTOL) fly, MEA og fuldt elektriske fly.
De højpålidelige enheder er testet til forholdene i DO-160, “Environmental Conditions and Test Procedures for Airborne Equipment.” Der er flere beskyttelsesfunktioner, herunder gennemskydningsdetektion, kortslutningsbeskyttelse, desaturationsbeskyttelse, underspændings lockout (UVLO) og aktiv miller clamping.
Gate-driverne er designet til eksterne PWM-signaler baseret på lavspænding differentiale signaler (LVDS), der efterlever TIA/EIA-644 i forhold til lav elektromagnetisk interferens (EMI) og god støjimmunitet. Gate-driverne er letvægts-, lavprofil- og kompakte løsninger til at optimere størrelse og effektivitet i aktuatorsystemer. Gate-driverne er designet til at arbejde i temperaturområdet fra -55°C til +110°C, hvilket er kritisk for flyapplikationer, der ofte udsættes for barske miljøer.
Microchip Nordic
Tlf.: 44 85 59 10