
I Greenminds nye butik på en ikonisk adresse på Vesterbro, Vesterbrogade 84, Kbh. V, vil man kunne købe elektronik med god samvittighed. Butikken sælger nemlig fornyet elektronik med 3 års garanti. Missionen er at forlænge levetiden på elektronik og minimere mængden af forurenende elektronikaffald. Hos Greenmind ser man udelukkende fordele ved at købe istandsat elektronik frem for nyproduceret elektronik.
– Man sparer store mængder CO2-udledning ved at købe fornyet elektronik frem for nyproduceret elektronik, fordi 80 procent af en smartphones samlede CO2-udledning kommer fra selve produktionen. Men der er ikke kun miljømæssige fordele ved cirkulær elektronik. Vores produkter er testet og istandsat af eksperter – og er derfor så gode som nye. Du kan få kompetent service i vores butikker, og samtidig får du et produkt, som er bedre for miljøet, koster færre penge og med 3 års garanti inkluderet i prisen, siger Tina Høgsted Svanberg, CEO for Greenmind.
På åbningsdagen den 19. november vil man kunne købe fornyet elektronik til endnu bedre priser end vanligt. Genåbningen markeres nemlig med gode tilbud på fornyet elektronik hele dagen. For de morgenfriske vil der fra kl. 9 være ekstra gode early bird-tilbud i begrænset antal. Her kan der eksempelvis spares helt op til 40% på en MacBook Pro Touch og 20% på en iPhone 11 og iPhone X.
Hele dagen er der desuden mulighed for at deltage i konkurrencen om en iPhone 13 Pro, 128 GB i farven Silver.
Greenmind er en sammenlægning af de to elektronikvirksomheder Blue City A/S og Greenmind ApS, som i december 2021 fusionerede med ønsket om at skabe en samlet virksomhed med fokus på genanvendelse, reparation og et mere bæredygtigt forbrug. Fusionen betyder, at Blue Citys butikker nu skal omdannes til Greenmind-butikker. Hos Greenmind herskede der ingen tvivl om at den ikoniske Vesterbrolokation skulle være den første butik i rækken til at gennemgå en fuld ombygning til virksomhedens nye visuelle butikskoncept.
– Butikken på Vesterbrogade er vores flagskibsbutik, og den er på mange måder vores vigtigste lokation i forbindelse med lanceringen af vores nye visuelle identitet og butikskoncept. Lokationen er et knudepunkt på Vesterbro, og der kommer mange mennesker forbi butikken i deres daglige færden. Derfor er det også en vigtig markedsføringsplatform for os, hvor vi har mulighed for at cementere vores nye identitet som samlet virksomhed, siger Tina Høgsted Svanberg.

