Mød Trump på syre, se computerspillet, der altid er smartere end dig, hør skribenten, der arbejder på at sig gøre sig selv overflødig med AI og oplev en samtale med en klonet og distribueret hjerne.
Det er bare nogle af oplevelserne at se frem til på Scandinavian Creative AI Summit (SCAISU, http://www.scaisu.com), når en perlerække af verdens førende kreative tænkere samles for at diskutere fremtidens brug af kunstig intelligens. Se og hør hvordan samarbejdet mellem menneske og maskine udvikler sig i rivende hast og byder på både ufattelige muligheder og nye udfordringer for kreative fagfolk.
København bliver igen centrum for kreativ kunstig intelligens, når SCAISU den 12. juni 2025 for tredje gang samler kreative eksperter og AI-innovatører fra hele verden i Industriens Hus. Denne gang med et endnu stærkere program og en endnu større international tilstedeværelse.
Konferencen er en unik mulighed for professionelle i de kreative industrier til at opleve banebrydende indsigter og cases fra globale pionerer, der former fremtiden for film, reklame, design og storytelling.
Et program fyldt med internationale profiler
Årets program præsenterer en perlerække af visionære tænkere og kreative ledere fra hele verden, som alle arbejder i skæringsfeltet mellem kreativitet og teknologi:
– Tiffany Rolfe, Global Chief Creative Officer hos R/GA, åbner konferencen med oplægget “The New Era of Intelligent Interfaces”, hvor hun udforsker, hvordan AI kan transformere brandoplevelser fra statiske til adaptive og menneskelige.
– Reid AI – den digitale tvilling af forfatteren og LinkedIns medstifteren Reid Hoffman – undersøger, hvordan vores identitet, tilstedeværelse og kommunikation forandres i en verden, hvor vi kan være flere steder på én gang. Reid AI vandt for nyligt en Webby for Best Use of AI – og er den første ikke-menneskelige taler på SCAISU.
– Mike Reed, Executive Creative Director hos Reed Words, deler i “Digging My Own Digital Grave” sine erfaringer med at træne en AI på sit eget arbejde – med både foruroligende og oplysende resultater, der stiller spørgsmål ved, hvad originalitet betyder i en AI-tid.
– Navid Khonsari, CEO for iNK Stories og medskaber af verdens mest populære computerspil, Grand Theft Auto, giver et indblik i, hvordan AI radikalt ændrer fortællestrukturer og karakterudvikling i spil og interaktive medier.
– Paul Aaron, CEO for Addition, udfolder i “Creativity in the Age of Superintelligence” nye tankesæt for kreativitet i en virkelighed, hvor maskiner er smartere end mennesker.
– MetaPuppet, instruktør og Head of Genre hos det nystartede Hollywood filmselskab, Promise, præsenterer “Lights, Camera, Algorithm”, en konkret og humoristisk guide til, hvordan filmskabere kan integrere AI i alle faser af deres kreative processer.
– Natalia Talkowska, CEO for Natalka Design, inviterer deltagerne til “How to Dance with Robots”, et energisk oplæg om hvordan vi samarbejder med AI, og hvordan det ændrer rollen som kreativ leder.
– Ari Kuschnir, grundlægger af det prisbelønnede produktionsselskab m ss ng p eces, taler om, hvordan han har brugt AI til at dele et positivt verdenssyn via finurlige videoer, der skildrer en anden og bedre verden end den, vi lever i. Og også sendt Trump på syre:
https://www.instagram.com/reel/C–kIqnINjH/
Et mødested for fremtidens kreative AI tænkere og skabere
SCAISU er ikke blot en konference, men også en platform for netværk og videndeling blandt kreative fagfolk fra hele verden. Med deltagere fra over 14 lande ved den forrige konference er det en enestående mulighed for at møde ligesindede og udforske samarbejdsmuligheder i en tid, hvor AI er ved at revolutionere de kreative brancher på godt og ondt.
Hele programmet – og billeter – for/til dagen kan ses på:
https://scaisu.com/program-june12-2025/