Toshiba Electronics Europe GmbH (“Toshiba”) lancerer nu to nye driver-IC’er til børstekommuterede DC-motorer. TB9054FTG og TB9053FTG bruger avanceret DMOS FET-teknologi til at opnå lave RDSON-værdier. Disse H-bro komponenter er AEC-Q100 Grade 1 kvalificerede med support af temperaturer op til 150°C (junction).
Takket være en højere grad af funktionel integration sammen med en strømlining af komponenterne interfaces (som: ingen ekstern kondensator nødvendig for charge-pump drift), giver de nye Toshiba driver-IC’er mulighed for en betydelig downsizing af blandt andet ECU til automotiv brug (electronic control units). Højpræcis motorstyring kan udføres med kun brug af SPI-interfacet (eller om ønsket direkte gennem PWM-styring). På den måde kan man reducere behovet for porte i en vært-mikrocontroller. Desuden gør en indbygget diagnostikfunktion det muligt at optimere ydelsen løbende med samtidig funktionel observation. Strømmonitering og strømbegrænsningsfunktioner er også til stede.
TB9053FTG leveres i en termisk forbedret QFN40-kapsling med en ekstraordinært lav Rth på kun 0,67K/W. Overstrøm-, overtemperatur- og afbrudsbeskyttelse er også inkluderede. Blandt typiske applikationer for de nye driver-IC’er er de automotive ETC-, EGR-, spejlindfældning-, blæser-, spjæld-, kamera- eller OBC-funktioner samt soft-power døråbnings- og lukningssystemer.
For mere information, besøg venligst:
https://toshiba.semicon-storage.com/eu/semiconductor/product/automotive-devices/detail.TB9054FTG.html
https://toshiba.semicon-storage.com/eu/semiconductor/product/automotive-devices/detail.TB9053FTG.html