Et stort antal industrivirksomheder implementerer digitale teknologier, der har som mål at optimere driften. Uanset om målet er en punktløsning eller en komplet digital omstilling, så har de fleste virksomheder brug for hjælp til planlægning, idriftsættelse og vedligeholdelse af nye løsninger eller til at hjælpe dem med at sikre optimal værdi af digitaliseringen. For at kunne opfylde behovene for IT-infrastruktur og sikkerhed anvender Rockwell Automation sine Connected Services-produkter og udvider porteføljen løbende.
Connected Services produkterne omfatter vurdering, design, implementering, support og overvågning af industriel infrastruktur, herunder Infrastructure-as-a-Service (IaaS), fjernovervågning af udstyr samt prædiktiv vedligeholdelse, registrering af og genoprettelse efter cybersikkerhedstrusler, uddannelse og konsulentydelser. Disse softwaredrevne tjenester er er baseret på eksisterende applikations- og produktsupporttjenester og hjælper virksomhederne til at få adgang til at anvende produktionsdata til at forbedre udnyttelsen af deres udstyr og øge produktiviteten, samtidig med at risici og tid til marked reduceres.
Eksempelvis overstiger omkostningerne til ikke-planlagt nedetid i industrien ifølge ARC Advisory Group 20 milliarder USD. Med traditionelle metoder til registrering, diagnostik og afhjælpning af nedetid opstår ca. 76 procent af nedetiden, før der foretages afhjælpning. Connected Services kan hjælpe brugere til at registrere og løse problemer hurtigt, hvorved nedetiden reduceres med op til 30 procent.
Connected Services løsningerne begynder med opbygning af en sikker datainfrastruktur.
Netværks- og cybersikkerhedstjenester omfatter vurdering og design, teknisk support, IT/OT-uddannelse, fjernstyret overvågning, registrering og fjernelse af trusler, nøglefærdig implementering, færdige netværksløsninger samt netværksovervågning og -administration. Disse tjenester muliggør hurtig integration af nyt udstyr og nye systemer og forbedrer sikkerheden betydeligt og bidrager til at reducere nedetid via adgang til tekniske ressourcer.
Fjernsupport, fjernovervågning og udrykningstjeneste kan især være nyttigt i forbindelse med kritiske processer, da de er tilgængelige hele døgnet. Disse tjenester kan supplere vedligeholdelsesmedarbejderne på stedet og kan levere alt fra kontinuerlig maskinovervågning og udrykning til hændelser til fjernsupport døgnet rundt og opdatering af software/firmware. Idriftsættelse kan fortages via FactoryTalk Cloud gateway, Rockwell Automation Industrial Data Center servere på stedet eller en hybridløsning, der kombinerer begge løsninger og bidrager til øget produktivitet og mindre nedetid.
Dataintegration og kontekstualiseringstjenester kan bidrage til at opfange store mængder data og konvertere dem til brugbare informationer. Disse tjenester kan give nye muligheder for en forøgelse af produktiviteten. Producenter kan reducere kompetencegab ved at lade Rockwell Automation overvåge, vedligeholde og administrere netværk, udstyr eller hele opgaven. Flere datavidenskabelige konsulenttjenester i forbindelse med digital omstilling vil være tilgængelige i 2018.
Connected Services produkter er desuden skalérbare, så producenterne kan skabe afkast løbende og anvende finansiering via OPEX frem for CAPEX. Rockwell Automation kan levere og udføre Connected Services globalt, så organisationerne kan få ensartet support i hele virksomheden.