For mange danske software-, ICT-, cloud/fog/edge- og maker-virksomheder vil et besøg på den kommende CEBIT 2018 være en fantastisk mulighed for at skabe kontakt til potentielle internationale partnere, investorer og leverandører.
CEBIT 2018 har fået et langt mere ”disruptive” ansigt og bryder på flere markante områder med datidens støvede messekoncept. Det er samtidigt med til at gøre hele ICT-branchen ”cool”, og man kan vinde meget ved fysisk at være til stede under den udtalte digitale transformation at et utal af industrisegmenter. Og CEBITs messeledelse gør det lettere – og billigere – for udenlandske virksomheder at sende både kunder og kolleger af sted til eventen i juni i Hannover.
Gennem det såkaldte Multiplikator-program kan man få billigere adgangsbilletter (partout-kort) til sine medarbejdere, kunder og/eller samarbejdspartnere til CEBIT 2018. Der er ikke nogen egentlige krav til en ”Multiplikator”, men Multiplikator-programmet henvender sig til virksomheder, der forventer, at kunder eller medarbejdere vil tage til messen – og som har en faglig interesse i industriens produkter og forsyningskæde, selvfølgelig.
Der stilles ingen krav om det antal billetter, som man skal formidle, og der er heller intet bøvl med at administrere billetterne. Det kan Deutsche Messes danske repræsentant, Strauss & Partners nemt tage sig af. En virksomhed, der ønsker at blive Multiplikator, henvender sig og aftaler et forventet antal billetter, som der vil være brug for. Derefter modtager man en kode som man skal anvende i CEBITs billetportal, hvorefter det hele i realiteten kører af sig selv og man selv kan printe sin billet.
Multiplikator-programmet giver uanset tidspunktet de besøgende adgang til halv pris. Indtil 27. maj kan man med multiplikatorordningen få adgang til CEBIT for kun €50 mod de normale €100. Efter 27. maj er prisen for adgang med multiplikatorordningen €100 med €200 gennem de normale kanaler.
Programmet er sat i værk for at give flest mulige professionelle fra branchen en mulighed for at opleve industriens mange muligheder hands-on samt at møde mulige fremtidige – eller nuværende – leverandører af tekniske komponenter eller services.
Fribilletterne er i realiteten partoutkort, der giver adgang til messen alle dage, og da der er masser at kigge på, er en gratis adgangsbillet en god håndsrækning. Så kunne man jo overveje endnu en overnatning i Hannover og en ekstra dag på messen. Der bliver i hvert fald masser af spændende arrangementer at deltage i – også til langt ud på aftenen på CEBITs åbningsdage, hvor udstillere og besøgende kan chille med street food og lounge musik i messens åbne områder.
Her er en lille opsummering af nogle af spændende nye arrangementer, som man kan støde på under den kommende CEBIT 2018-messe:
– Hvis man som startup har mod på at kæmpe mod andre nye virksomheder i et åbent miljø, så kan man deltage i en ”ordkrig” på Founders Fight Club. I hver konkurrence vil to startups kæmpe om anerkendelse fra en ekspertjury med ord og argumenter.
– Nye virksomheder har ikke altid succes – de flopper også. Foredrag under den såkaldte F***up Nights afslører de fejl, man kan lære af i forretningslivet, gennem præsentationer af maksimalt 15 minutters varighed. Eventen finder sted onsdag aften 13. juni.
– Området Scale 11 vil have et dedikeret område til firmaer og potentielle investorer, der vil mødes med udvalgte startups i fortrolige samtaler i en afslappet atmosfære. Hvis man som virksomhed vil deltage, kan man købe billetter til ”Investors Club” for 300 euros via CEBITs website fra februar 2018.
Strauss & Partnere
Tlf.: 70 20 21 81
Læs mere om CEBIT 2018 i Aktuel Elektronik 7/2018, der udkommer 22. maj.