Automationsspecialisten Festo og Lemvigh-Müller indgår pr. 1. marts et strategisk samarbejde, der i realiteten øger Festos salgsorganisation med 100 sælgere. Aftalen giver samtidig alle Lemvigh-Müllers kunder adgang til Festos samlede produktpakke til fabriks- og procesautomation, som spænder fra pneumatiske og elektriske cylindere til styringsteknologi.
Den nye aftale passer perfekt ind i Festos strategi om mere kanalsalg i samarbejde med nationale grossister, og salgschef John Brorup Jensen, Festo, glæder sig over aftalen. – Vi har de seneste år arbejdet med et par andre samarbejdspartnere, så det er ikke helt nyt, at vi tænker i kanalsalg. Det er dog nyt og exceptionelt for os, at vi med Lemvigh-Müller får adgang til et enormt sælgerkorps og en velfungerende webshop, som alle Lemvigh-Müllers kunder har adgang til, fortæller han.
John Brorup Jensen glæder sig ikke kun over den bredere eksponering på det danske marked, men også over de mange fordele og valgmuligheder, som det giver kunderne. Han siger: – Med det nye partnerskab sætter Festo igen kunderne i fokus og åbner for, at Festos produkter kan leveres sammen med deres andre varer. Kunderne kan også få oprettet et kundespecifikt lager hos Lemvigh-Müller, som de kan trække varer fra, når de har brug for det. Supporten er dog stadig den samme uanset, hvor kunderne vælger at købe varerne, forklarer han.
Hos Lemvigh-Müller ser man også frem til det tætte samarbejde, som understøtter strategien for industriområdet. Kategorichef Henrik Lykke Lilleholt, Lemvigh-Müller, fortæller: – Med Festo tager vi et stort skridt og bevæger os ind på det mekaniske marked, hvor vi kommer bredt ud til alle kunder i markedet. Der er ingen tvivl om, at Festo er en væsentlig spiller på markedet, og at samarbejdet giver vores kunder nogle unikke fordele, nu hvor de kan købe alle Festos produkter gennem os, understreger han.