Oslo og Stavanger har sluttet sig til de skandinaviske lufthavne København, Helsinki, Keflavik, Billund og Aalborg ved at installere BlipTrack-teknologi fra nordjyske BLIP Systems. Løsningen giver indsigt i den tid, som passagererne står i kø eller bevæger sig på i terminalen. Med disse data kan lufthavnene optimere driften og forbedre rejseoplevelsen. Derudover anvendes de indsamlede oplysninger til at vise præcise ventetider på opsatte skærme.
I 2016 overskred passagertallet 25 millioner for første gang i Oslo Lufthavns historie. Som en af Europas førende lufthavne, ønsker lufthavnen at opretholde deres ambitiøse nøgletal for kvalitet, for at sikre at de forbliver blandt kontinentets mest effektive lufthavne. For at sikre at de rejsendes oplevelse forbliver positiv, trods konstant stigende passagertal, har Avinor, som har ansvaret for Norges lufthavne, udvidet deres samarbejde med BLIP Systems og ekspanderet BlipTrack teknologien til lufthavnens nye terminal. Derudover er løsningen for nyligt blevet implementeret i Stavanger Lufthavn.
Driftsmæssigt benytter lufthavnene blandt andet teknologien til at overvåge kø-situationen i realtid. Derved kan ledelsen reagere omgående og effektivt ved unormal drift og afbrydelser, for eksempel ved at åbne flere skranke. Derudover bliver ventetiden delt med passagererne på opsatte skærme i ankomsthallen og ved sikkerhedskontrollen. Skærmene, der løbende opdateres, lader de rejsende bedre planlægge deres ophold i lufthavnen og nedsætter kø-relateret stress ved at give realistiske forventninger.
Internationalt benytter mere end 25 internationale lufthavne teknologien, herunder Schiphol Lufthavn i Amsterdam, JFK Lufthavn i New York, Dublin, Geneve, Bruxelles, Cincinnati og Auckland. BlipTrack bruges også til at optimere vejtrafik i Aarhus, Odense, København, Portsmouth, Bangkok, Zürich og Stockholm. I de seneste år er løsningen blevet rullet ud på banegårde, havne, skisportssteder, forlystelsesparker og ved begivenheder over hele verden.